Boginie Marketingu
Projektujemy strony internetowe, tworzymy i wdrażamy strategie marketingowe dla podmiotów związanych ze sportem, obsługujemy profile social media, tworzymy identyfikacje wizualne, logotypy i grafiki do wykorzystania on oraz off-line.
Wszelkie prawa zastrzeżone:
Boginie Marketingu © 2021
Reguły Cialdiniego to zasady, które każdy marketingowiec potrafi wyrecytować, nawet obudzony w środku nocy.
Opisują one pewne mechanizmy i techniki wpływu społecznego. Autor opisał je w bestsellerowej książce „Wywieranie wpływu na ludzi”. Dr Robert Cialdini jest aktualnie najczęściej cytowanym przez osoby z branży marketingowej psychologiem społecznym, zajmującym się wywieraniem wpływu. Mimo że od premiery książki minęło już ponad 20 lat, reguły w niej opisanie nadal się nie zdeaktualizowały.
Reguły Cialdiniego przewijają się w strategiach marketingowych wszystkich firm, marek, produktów i usług.
Jak możesz je wykorzystać w promocji swojej marki lub produktu?
Poniżej zaprezentowano kilka przykładów zastosowania reguł Cialdiniego w marketingu.
Reguła wzajemności:
• próbki,
• degustacje,
• produkty testowe,
• kartki świąteczne,
• gadżety promocyjne,
• konkursy.
Społeczny dowód słuszności:
• pokazywanie dużej grupy ludzi, użytkującej produkt,
• liczba fanów w mediach społecznościowych.
Reguła lubienia i sympatii:
• budowanie przyjaznego wizerunku,
• atrakcyjne i miłe osoby, promujące markę.
Wpływ autorytetu:
• produkty polecane przez instytucje lub osoby, mające autorytet w danej dziedzinie,
• produkty polecane przez znane i lubiane osoby.
Reguła niedostępności:
• limitowane edycje,
• oferty limitowane czasowo, cenowo.
Reguła zaangażowania i konsekwencji:
• okres bezpłatnego abonamentu (np. Miesiąc za darmo),
• darmowe próbki,
• jazdy testowe, testy produktów.
Które z tych mechanizmów dostrzegasz w codziennej komunikacji Twoich ulubionych marek? A które z nich sama, sam wykorzystujesz?