Boginie Marketingu

Projektujemy strony internetowe, tworzymy i wdrażamy strategie marketingowe dla podmiotów związanych ze sportem, obsługujemy profile social media, tworzymy identyfikacje wizualne, logotypy i grafiki do wykorzystania on oraz off-line.

Wszelkie prawa zastrzeżone:

Boginie Marketingu © 2021

6 reguł wpływu społecznego i 17 pomysłów na ich wykorzystanie w promocji Twojej marki

26 października 2021

Reguły Cialdiniego to zasady, które każdy marketingowiec potrafi wyrecytować, nawet obudzony w środku nocy.

 

Opisują one pewne mechanizmy i techniki wpływu społecznego. Autor opisał je w bestsellerowej książce „Wywieranie wpływu na ludzi”. Dr Robert Cialdini jest aktualnie najczęściej cytowanym przez osoby z branży marketingowej psychologiem społecznym, zajmującym się wywieraniem wpływu. Mimo że od premiery książki minęło już ponad 20 lat, reguły w niej opisanie nadal się nie zdeaktualizowały.

 

Reguły Cialdiniego przewijają się w strategiach marketingowych wszystkich firm, marek, produktów i usług.

 
 

Jak możesz je wykorzystać w promocji swojej marki lub produktu?

 

Poniżej zaprezentowano kilka przykładów zastosowania reguł Cialdiniego w marketingu.

 

 

Reguła wzajemności:

 

• próbki,

 

• degustacje,

 

• produkty testowe,

 

• kartki świąteczne,

 

• gadżety promocyjne,

 

• konkursy.

 
 
 

Społeczny dowód słuszności:

 

• pokazywanie dużej grupy ludzi, użytkującej produkt,

 

• liczba fanów w mediach społecznościowych.

 
 
 

Reguła lubienia i sympatii:

 

• budowanie przyjaznego wizerunku,

 

• atrakcyjne i miłe osoby, promujące markę.

 
 
 

Wpływ autorytetu:

 

• produkty polecane przez instytucje lub osoby, mające autorytet w danej dziedzinie,

 

• produkty polecane przez znane i lubiane osoby.

 
 
 

Reguła niedostępności:

 

• limitowane edycje,

 

• oferty limitowane czasowo, cenowo.

 
 
 

Reguła zaangażowania i konsekwencji:

 

• okres bezpłatnego abonamentu (np. Miesiąc za darmo),

 

• darmowe próbki,

 

• jazdy testowe, testy produktów.

 
 
 

Które z tych mechanizmów dostrzegasz w codziennej komunikacji Twoich ulubionych marek? A które z nich sama, sam wykorzystujesz?

 
 
Autorka: Katarzyna Niedzielska

Przeczytaj również: